Hogyan menjünk a napra 36 fokban?

A nyári hőségben nem mindig tehetjük meg, hogy légkondicionált helyiségbe, vagy fedett fürdőkomplexumba vonulunk. Miközben az időjárás egyre forróbb napokkal lep meg minket, fel kell készülnünk arra, hogy mit tegyünk ilyen hőségben ha a szabadban kell lennünk.

napsütés

Mit vegyünk fel?

Világos ruházatot válasszunk, a fekete vagy a sötét színek csak magukba szívják a hőt. Az öltözetünk legyen laza, lehetőség szerint hosszú ujjú felső, bő nadrággal, vagy szoknyával párosítva. Válasszunk könnyű, természetes, nedvszívó anyagot.

A selyem vagy a vékony pamut keverékek igazán hűsítő érzetet adhatnak.  Egyrészről ez megóvja a bőrünket, másrészről a laza ruházat nem csak szellőzést, de némi ventillációt is biztosíthat. Védjük a tűző naptól a fejünket könnyű sapkával vagy kalappal. Itthon is egyre gyakrabban használnak még erre a célra napernyőt (esernyőt) is.

Óvjuk magunkat a sugárzástól

Lehetőség szerint tartózkodjunk árnyékban, ne álljunk közvetlenül a tűző napon. A bőrünk védelmére használjunk megfelelő UV szűrővel rendelkező termékeket. A szemünknek is védelemre van szüksége! Használjunk UV védelemmel ellátott napszemüveget.

Amennyiben szemüvegesek vagyunk erre különösen fontos ügyelnünk. Nem muszáj sötétített, vagy fényre sötétedő lencséket választanunk, a korszerű lencsék már észrevétlenül védik a látásunkat a nap káros hatásaitól is. 

Folyadék, folyadék, folyadék

Számtalanszor hallottuk már, de nem lehet elégszer hangsúlyozni. Fokozottabban kell ügyelnünk a hidratálásra. Az átlagos folyadékigényünk ilyenkor akár napi 3-4 literre is nőhet. Ha nem szoktunk erre ügyelni, érdemes telefonos alkalmazást hívni segítségül, amin követhetjük a bevitt mennyiséget.

Sokan csak a hőguta első jeleinél észlelik csak hogy baj van. Ne várjunk az izomgörcsökig, ami fokozatosan súlyosbodhat. Mindig legyen a kezünk ügyében innivaló. Akkor is igyunk, ha nem érezzük magunkat szomjasnak.

napsutes2

Igyunk sokat, de mit?

Testünk az izzadással hűti le magát. Ebben segíthetjük, ha minél melegebb italokat fogyasztunk. Aki elképzelhetetlennek tartja, hogy megigyon egy forró teát, igyekezzen legalább a jeget kerülni. A hűsítők fogyasztása valójában az ereink összehúzódásához vezetnek, ezért jobban terheljük vele a szervezetünket.

Bár az érzet számunkra kellemes, a lehűlést ezzel igazából akadályozzuk, ami nagyobb problémákhoz vezethet. Érdemes tehát meleg italokat és étkezésnél a csípős ízeket előnyben részesíteni, amik támogatják a természetes hűtési folyamatainkat.

Ha már igazán forró a helyzet

Teríthetünk magunkra nedves, hűvös törölközőt (nem hideget), ha extrém meleg van. Lehetőség szerint kerüljük a fizikai megterhelést. A fejünkre vagy a vállunkra helyezett vizes ruhadarab segít a lehűlésben, főként, ha némi légmozgás is van.

Azonban ügyeljünk arra nehogy megfázzunk. A hirtelen jött túlzó hideg sem tesz jót a szervezetünknek. A nehéz ételek fogyasztása szintén megterhelik a testünket. Ezért lehetőleg kisebb adag ételeket fogyasszunk és az esetleges fertőzés miatt kerüljük a könnyen romló tojásos, vagy csirkehúsos ételeket. Nagyon fontos, hogy ne fogyasszunk alkoholt annak melegítő és vízhajtó hatása miatt.

Így tehetünk a legtöbbet, hogy megóvjuk magunkat.

family-vacation

HURRÁ NYÁR

A nyarat mindenki várja. Az egész éves fáradalmakat hosszabb idő alatt lehet kipihenni, nem elég rá egy hosszú hétvége. Ezek a nyári nyaralások nem csupán pihenést és kikapcsolódást nyújtanak, hanem olyan életre szóló élményeket is, melyeket szívesen emlegetünk az év többi napján. 24.900 Ft / fő / éj Részletek >

italy-1

OLASZ NEMZETI HÉTVÉGE

Gyere és kóstold meg a magyar ízvlágot pénteken, majd merülj el az olasz ínyencségek mámorában szombaton. Nem fogsz csalódni! 23.995 Ft / fő / éj Részletek >

Hasonló cikkek

Kövess minket Facebookon